10
октябрь
2022
МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІ ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕ
«Мектеп медиациясы қызметі туралы Ереже» бойынша медиация топ құрылуда. Қызмет іс-шараларын өткізуге еріктілер тартылуы мүмкін. Сіз қатысуға дайынсыз ба?
МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІ ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕ
1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Осы Ереже «Сарысу ауданы әкімдігі білім бөлімінің Абылай хан атындағы мектеп-лицейі» коммуналдық мемлекеттік мекемесіндемектеп-лицей медиациясы қызметін құру және оның жұмыс істеу тәртібін айқындайды.
1.2. Ережеде пайдаланылатын ұғымдар:
Мектеп-лицей медиациясы қызметі(бұдан әрі – Қызмет) – білім беру қатынастарына қатысушылардың-білім беру ұйымы қызметкерлерінің, білім алушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің)Мектеп-лицей медиациясы әдісінің және медиативтік тәсілдің көмегімен оқу-тәрбие қызметі процесінде туындайтын жанжалды жағдайлардың алдын алуға және шешуге және жанжалдардың, бейәлеуметтік көріністердің, құқық бұзушылықтардың салдарымен жұмыс істеуге бағытталған профилактикалық жұмыстар мен іс-шараларда қалпына келтіру практикасын пайдалануға жәрдемдесуге бағытталған бірлестігі.
Медиация рәсіміне ерікті қатысатын дау тараптарының бейтарап және тәуелсіз көмекші – медиатордың жәрдемдесуімен өзара қолайлы шешімді әзірлеуі негізінде дауларды бейбіт жолмен шешу тәсілі. Медиация процесінде тараптар келісімге үшінші тарап дау бойынша шешім шығармай келеді.
Мектеп-лицей медиациясы әдісі-бұл білім беру ортасындағы дауларды шешудің тәсілі ғана емес, сонымен бірге балаларды да, ересектерді де қақтығыс пен ықтимал жанжал жағдайындағы сындарлы мінез-құлыққа үйретуге мүмкіндік беретін өзара әрекеттесудің алдын-алу және түзету әдісі. Мектеп-лицейіндегі медиация жанжалдардың, құқық бұзушылықтардың және өткір қарама-қайшылық жағдайларының алдын алуға мүмкіндік береді, сондай-ақ өзара әрекеттесудің әдеттегі теріс, деструктивті әдістерінің өзгеруіне ықпал етеді.
Мектеп – лицей медиаторлары-бұл құқықтық немесе тәрбие жұмысының жетекшілері, психологтар, әлеуметтану, ата-аналар, қоғамдық бірлестіктердің, ҮЕҰ өкілдері, арнайы оқытудан өткен және мектеп-лицей Медиация қызметінің мүшелері болып табылатын педагогтар.
Білім беру қатынастарына қатысушылар-білім алушылар, білім беру мекемесінің педагог қызметкерлері, білім алушылардың ата-аналары (заңды өкілдері).
Қызмет кураторы-бұл білім беру ұйымында мектеп-лицей медиациясы қызметінің жұмысын ұйымдастыратын адам.
1.3. Қызмет қазіргі уақытта бар кәмелетке толмағандардың дауларына, жанжалдарына, құқыққа қарсы мінез-құлқына немесе құқық бұзушылықтарына ден қою тәсілдеріне басым балама болып табылады. Жанжал тараптарына ең алдымен Қызметке жүгіну ұсынылады, ал егер олар бас тартса немесе жанжалды медиация арқылы шеше алмаса, әкімшілік, мұғалімдер жанжалды шешудің басқа тәсілдерін және басқа ықпал ету шараларын қолдана алады. Қақтығысушы тараптардың қол жеткізген келісімі жанжал немесе құқық бұзушылық бойынша әкімшілік шешім шығарылған жағдайда ескерілуі мүмкін.
1.4.Қызмет өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына, Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі №319 "Білім туралы" Заңына, «Қазақстан Республикасындағыбаланың құқықтары туралы"2002 жылғы 8 тамыздағы №345 Заңына, Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 26 желтоқсандағы №518-IV "Неке (ерлі-зайыптылық) және отбасы туралы" Кодексіне, Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 28 қаңтардағы №401 - IV "Медиация туралы" Заңына (бұдан әрі -" Медиация туралы " заң)сәйкес жүзеге асырады.
1.5. Мекемелердегі Қызметті дамыту балаларды тәрбиелеу мен білім берудегі басым міндеттер болып табылады.
1.6. Қызмет туралы ережені білім бөлімдері бекітеді және мекеме директорының бұйрығымен бекітіледі.
2. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ МАҚСАТТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ
2.1. Қызмет мақсаттары:а) медиативтік тәсіл қағидаттары негізінде даулар мен жанжалдарды шешуде білім беру процесіне қатысушыларға көмек көрсету;
ә) шешім қабылдай алатын және өз іс-әрекеттеріне жауапты болатын тұлғаны дамыту және әлеуметтендіру үшін қолайлы, адамгершілік және қауіпсіз орта құру;
б) агрессиялық және бейәлеуметтік көріністердің, мектеп ортасында қорлаудың алдын алу, кәмелетке толмағандар арасында қылмыстың алдын алу;
в) әр адамның бірегейлігін мойындау, өзара қабылдау, әркімнің өз қажеттіліктерін қанағаттандыру құқығын құрметтеу және басқаларға зиян келтірместен өз мүдделерін қорғау сияқты жалпыадамзаттық құндылықтарға негізделген жанжалдағы сындарлы мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу.
г). құқықтық білім, тарих, өзара қарым-қатынас мәдениеті, білім алушылардың, отбасының, әлеуметтің қоғамдық белсенділігін арттыру негізінде жасөспірімдердің рухани-адамгершілік әлеуетін қалыптастыру;
ғ) мектеп ұжымының зияткерлік, құқықтық, әлеуметтік дамуы үшін оң жағдай жасау;
д) "Рухани Жаңғыру" бағдарламалары арқылы "Жас медиатор", "Жас Ұлан", "Жас Отан" және басқа да балалар қоғамдық ұйымдарының мәртебесін, даму беделін арттыру (оның ішінде "тәрбие орталығының" жұмысына "жалпыға бірдей құқықтық оқытуды" қосу жолымен және білім алушыларды құқықтық сауаттандыру бағытындағы жұмыстар жұргізу ).
2.2.Қызмет міндеттері:
а) өзінің күнделікті қызметінде, оның ішінде білім беру-тәрбие процесінде пайдалануға негізделген білім беру қатынастарына қатысушылар ұжымын мектеп-лицей медиациясы әдісі арқылы білім беру ортасындағы жанжалдарды шешуге бағытталған медиативтік тәсілді қалыптастыру;
ә) білім беру қатынастарының барлық қатысушыларымен құқықтық және ақпараттық-ағартушылық жұмыс;
б) білім беру қатынастарына қатысушылар арасында туындайтын жанжалдар мен дауларды шешу кезінде медиация және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын жүргізу.
3.МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ПРИНЦИПТЕРІ
3.1. Еріктілік қағидаты білім алушылардың мектеп-лицей Медиация қызметінің жұмысын ұйымдастыруға ерікті түрде қатысуын, сондай-ақ жанжалға тартылған тараптардың медиация рәсіміне және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларына қатысуға ерікті келісімін білдіреді. Жанжал тараптарын және олардың заңды өкілдерін медиатормен алдын ала кездесуге жіберуге жол беріледі, содан кейін тараптар жанжалды қалпына келтіру бағдарламасына қатыса алады немесе қатыспайды.
3.2. Тараптардың теңдігі қағидаты тең құқықты, ынтымақтастықты, өзара құрметтеуді, қабылдауды (адамдарды, жағдайларды, оқиғаларды),әрбір жеке тұлғаның құндылығы мен өзіндік ерекшелігін тануды, басқалардың ар жағында осындай тең құқық танылған жағдайда әркімнің қажеттіліктерін қанағаттандыру және өз мүдделерін қорғау құқығын тануды көздейді. Жанжалға қатысушылар жағдайға өз көзқарасын білдіруге, нақтылаушы сұрақтар қоюға, жанжалды реттеу бойынша өз ұсыныстарын енгізуге тең құқылы.
3.3. Бейтараптық қағидаты медиатордың бейтараптылығы мен бейтараптығын болжайды. Қызмет мүшелеріне, медиаторға жанжалдың қандай да бір қатысушысының жағын қабылдауға тыйым салынады. Бейтараптық дегеніміз, Қызмет белгілі бір Тараптың кінәсі немесе кінәсіздігі туралы мәселені анықтамайды, бірақ тараптар өз бетінше шешім таба алатындай жағдай жасайтын тәуелсіз делдал болып табылады. Егер медиатор қатысушылардың қандай да біреуімен жеке қарым-қатынасы салдарынан бейтараптықты сақтай алмайтынын түсінсе, ол медиациядан бас тартуға немесе оны басқа медиаторға беруге тиіс.
3.4. Құпиялылық принципі. Медиация (және басқа да қалпына келтіру бағдарламалары) барысында алынған кез келген ақпарат, тараптардан жария ету мүмкіндігіне рұқсаты бар немесе жария ету қажеттілігі заңмен талап етілетін ақпараттан басқа, құпия болып есептеледі. Өмірге төнуі мүмкін қауіп-қатерге не қылмыс жасау мүмкіндігіне байланысты ақпарат ерекшелік болып табылады; осы ақпарат анықталған кезде медиатор қатысушыларды осы ақпараттың жарияланатынын хабардар етеді. Медиатор тараптарға құпиялық қағидатының сақталуын сақтау қажеттілігі туралы алдын ала ескертуі тиіс. Ол тараптардың медиация барысында өзінің құпиялылық ережелерін белгілеу құқығы туралы да хабарлауға тиіс.
3.5. Медиация барысында Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес шешімдер ғана талқыланып, қабылданады.
4. МЕКТЕП- ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ
ҚЫЗМЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ТӘРТІБІ
4.1. Заң қызмекеткері, ҮЕҰ, ата-аналарданҚызмет құруға болады.
4.2. Арнайы оқытудан өту медиатор ретінде Қызмет жұмысына қатысудың қажетті шарты болып табылады. Балалар мен ата-аналарды оқытуды білім беру ұйымының педагог-медиаторлары да, шақырылған мамандар да (медиатор-практиктер) жүргізе алады. Білім алушылар: баланың іс-әрекетіне олардың ата-аналарының медиацияның жетекші рәсімі (медиатор)ретінде жазбаша келісімі болған жағдайда, Қызмет қызметінің медиация рәсімдерін өткізуге қатыса алады.
4.3. Қызмет жұмысына серіктестік ұйымдардың немесе Қызмет құрылған басқа білім беру мекемесінің мамандары тартылуы мүмкін.
4.4. Қызмет іс-шараларын өткізуге қажетті нұсқамадан өткен еріктілер тартылуы мүмкін.
4.5. Қызметтің кураторы құқықтық немесе тәрбие жұмысының жетекшілері, әлеуметтік педагог, психолог немесе "білім беру ұйымындағы Медиация" бағдарламасы бойынша арнайы оқытудан өткен білім беру ұйымының өзге қызметкері болуы мүмкін, оған мекеме директорының бұйрығымен Қызмет басшылығы бойынша міндеттер жүктеледі. Куратор болып білім алушылардың, педагогтардың және білім беру ұйымы әкімшілігінің сеніміне ие, сондай-ақ мектеп-лицей медиациясы қызметінің мақсаттары мен міндеттерін, қалпына келтіру тәсілін түсінетін және қолдайтын қызметкер тағайындалады.
5. ҚЫЗМЕТТІҢ НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫ:
5.1.Ағымдағы оқу жылына арналған Қызмет жұмыс жоспарын әзірлеу және іске асыру;
5.2. Жұмыскерлерді, оқушыларды және олардың ата-аналарын (заңды өкілдерін) Қызмет туралы хабардар ету;
5.3.Қызметкерлерді, оқушыларды және олардың ата-аналарын (заңды өкілдерін) Қызметке қатысуға және медиативтік тәсілді қолдануға ынталандыру;
5.4.Құрбы-құрдастар, түрлі жас тобындағы балалар, ересектер және балалар арасында туындайтын әртүрлі және әртүрлі жанжалдарды шешуге көмек көрсету;
5.5.Жанжалдардың туындауының алдын алу, олардың ушығуына кедергі жасау;
5.6.Мекеме қызметкерлері мен ата-аналары (заңды өкілдері)арасында ағарту жұмыстарын жүргізу;
5.7."Тең топтар" қалыптастыру және оқыту ("тең топтар" - бұл медиация рәсімін оқыту үшін біріктірілген балалар тобы (дауларды шешуде, құрдастар арасындағы қақтығыстардың алдын алуда, сондай-ақ құрдастар, кіші және үлкен оқушылар арасында алынған білімді, дағдыларды және тәжірибені тарату үшін осы білім мен дағдыларды одан әрі қолдану мақсатында медиативті тәсіл);
5.8."Тең топтар" қатысушыларының Медиация туралы білімдерін тарату және бастауыш және орта мектеп оқушылары арасында оң қарым-қатынас негіздері бойынша іс-әрекеттерін үйлестіру;
5.9.Медиативтік тәсіл негізінде қадағалаусыз және панасыз қалудың, нашақорлықтың, маскүнемдіктің, темекі шегудің, кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың профилактикасы;
а).медиативтік тәсілді пайдалана отырып, әлеуметтік қауіпті жағдайдағы балалармен және отбасылармен жұмыс;
б)жанжалды жағдайда сындарлы мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу және медиативті тәсіл негізінде шиеленіс және стресс жағдайларында мінез-құлықтың зорлық-зомбылықсыз стратегияларын таңдау үшін жағдай жасау бойынша жұмыс;
в)құқық қорғау органдарының қызметкерлерімен және кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссиялардың өкілдерімен қарым-қатынас жасау.
6. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ЖҰМЫС ТӘРТІБІ
6.1. Қызмет кураторы педагогтардан, білім алушылардан, мекеме әкімшілігінен, Қызмет мүшелерінен, ата-аналардан (заңды өкілдерден)немесе білім беру қатынастарының өзге де қатысушыларынан даулар, жанжалдық сипаттағы жағдайлар туралы ақпарат ала алады.
6.2. Куратор әрбір нақты жағдайда Тараптармен алдын ала кездесулер өткізген медиаторлармен бірге қалпына келтіру бағдарламасын жүргізудің мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешім қабылдауды ұйымдастырады. Қажет болған жағдайда қабылданған шешім туралы білім беру мекемесінің әкімшілігіне хабарланады.
6.3. Медиация рәсімі дау, жанжал тараптарының қатысуына келіскен жағдайда ғана жүргізіледі.
6.4. Егер Тараптардың бірінің немесе екеуінің де іс-әрекеттері құқық бұзушылық немесе қылмыс ретінде саралануы мүмкін болса, сондай-ақ материалдық залал болса, онда рәсімді өткізу үшін ата-аналардың қатысуы немесе бағдарламаны өткізуге олардың жазбаша келісімі қажет.
6.5. Кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссияда (бұдан әрі-Комиссия) немесе сотта қаралатын істер бойынша медиацияны ересек медиатор жүргізеді. Медиация істі комиссияда немесе сотта қараудың күшін жоймайды, бірақ оның нәтижелері мен медиативтік келісім іс бойынша шешім шығарған кезде маңызды болуы мүмкін.
6.6 Қызмет медиаторлары мекеменің білім беру қатынастарына қатысушылар арасындағы жанжалдар бойынша медиацияны жүргізе алады.
6.7.Медиатор біліктілігі жеткіліксіз болған жағдайда медиацияны жүргізуден бас тартуға құқылы. Бұл жағдайда Қызмет үйлестірушісі және мекеме директоры медиаторды басқа ұйымнан (әріптестік, аумақтық және т.б.) шақыру, сондай-ақ жұмыстың өзге нысандарын (дауларды реттеу жөніндегі комиссия, алдын алу Кеңесі және т.б.) пайдалану туралы шешім қабылдайды.
6.8. Қызмет кураторы рәсімді өткізу (жағдайды сүйемелдеу) мерзімдерін айқындау тәртібін реттейді.
6.9. Егер рәсім барысында қақтығысушы тараптар келісімге келген жағдайда, қол жеткізілген нәтижелер жазбаша медиативтік келісімде немесе медиативтік келісімде (тараптардың уағдаластығы бойынша)тіркелуі мүмкін.
7.ҚЫЗМЕТТІҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ (өз құзіреті шегінде)
7.1. Қажет болған жағдайда Қызмет тараптардың келісімі болған жағдайда білім беру мекемесінің әкімшілігіне медиативтік келісімнің көшірмесін береді.
7.2. Қызмет регламентке сәйкес медиация рәсімін және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын ұйымдастыруға жауапты болады. Тараптар медиация рәсімінің нәтижесінде қабылданған міндеттемелердің, келісімдердің орындалуы үшін жеке жауаптылықта болады.
7.3. Онда белгіленген уақытта келісімге қол жеткізген кезде медиатор уағдаластықтардың орындалуы және олардың өзара қарым-қатынастарының жай-күйі туралы Тараптармен Талдамалық әңгіме жүргізеді. Міндеттемелерді орындауда проблемалар туындаған кезде осы бағдарламаны жүргізген медиатор (медиаторлар) Тараптардың қосымша кездесулерін өткізе алады және тараптарға орындау қиындықтарының себептерін және оларды еңсеру жолдарын ұғынуға көмектеседі.
7.4. Қызмет мұғалімдерден, оқушылардан, мекеме әкімшілігінен, Қызмет мүшелерінен, ата-аналардан жанжал жағдайлары туралы ақпарат ала алады.
7.5. Қызмет әрбір нақты жағдайда, оның ішінде қақтығыс тараптарымен алдын ала кездесулер негізінде татуластыру бағдарламасының мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешім қабылдайды. Қажет болған жағдайда қабылданған шешім туралы мекеменің лауазымды тұлғаларына хабарланады.
7.6. Жанжалдарды қалпына келтіру бағдарламалары қақтығысушы тараптар қатысуға келіскен жағдайда ғана жасалады. Тараптар келіспеген жағдайда оларға психологиялық көмек немесе мекемеде бар басқа да жұмыс түрлері ұсынылуы мүмкін.
7.7. Ата-аналармен және лауазымды тұлғалармен келіссөздерді Қызмет басшысы жүргізеді.
7.8. Медиатор өзінің кәсіби стандарттарының негізінде не біліктілігі жеткіліксіз болған немесе процестің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мүмкін болмаған жағдайда медиацияны немесе кез келген басқа қалпына келтіру бағдарламасын жүргізуден бас тартуға құқылы. Бұл жағдайда мекеме басқа педагогикалық технологияларды қолдана алады.
7.9. Қиын жағдайларда (әдетте, егер жағдайда материалдық шығын болса, қатысушылар арасында ересектер немесе ата-аналар бар) орта мектеп басшысы бағдарламаға қатысады.
7.10. Егер қақтығысушы тараптар 10 жасқа толмаған жағдайда, татуластыру бағдарламасы сынып жетекшісінің келісімімен жүргізіледі.
7.11. Қызмет әрбір жеке жағдайда бағдарламаны өткізу мерзімдері мен кезеңдерін дербес айқындайды.
7.12. Егер татуластыру бағдарламасы барысында қақтығысушы тараптар келісімге келген жағдайда, қол жеткізілген нәтижелер жазбаша татуластыру шартында немесе ауызша келісімде тіркелуі мүмкін.
7.13. Қажет болған жағдайда Қызмет мекеме әкімшілігіне татуластыру шартының көшірмесін береді.
7.14. Қызмет татуластыру шартында Тараптар қабылдаған міндеттемелерді орындау тәсілін анықтауға көмектеседі, бірақ олардың орындалуына жауап бермейді. Егер міндеттемелерді орындауда қиындықтар туындаса, Қызмет Тараптардың қосымша кездесулерін өткізіп, тараптарға қиындықтардың себептері мен оларды жеңу жолдарын түсінуге көмектеседі.
7.15. Қажет болған жағдайда Қызмет татуластыру бағдарламасының қатысушыларын басқа мамандардың (әлеуметтік сала мекемелерінің, әлеуметтік-психологиялық орталықтардың мамандарының)мүмкіндіктері туралы хабардар етеді.
7.16. Қажет болған жағдайда Қызмет рәсімге қатысушыларды мамандарға (әлеуметтік педагог, психолог, әлеуметтік сала мекемелерінің мамандары, заңгер)жүгіну мүмкіндігі туралы хабардар етеді.
7.17. Қызметтің ішкі құжаты болып табылатын және куратор немесе оның мүшелері ғана қол жеткізе алатын жағдайларды тіркеу журналында тіркеледі.
7.18. Қызмет кураторы жүргізілген бағдарламалардың мониторингін қамтамасыз етеді. Жоғары тұрған ұйымдардың сұрау салуы бойынша есептің сандық түрі болады (Бағдарламаға қатысушылардың тегін айтпағанда) Қызметкураторы өңірлік мониторинг форматы бойынша сандық есеп береді.
7.19.Куратор медиаторлармен супервизиялар өткізуді ұйымдастырады, Қызмет қатысушыларының медиация және білім беру процесінің барлық қатысушылары арасында оң қарым-қатынас негіздері туралы білімдерін тарату жөніндегі жұмыстарын үйлестіреді.
7.20.Медиация психологиялық рәсім болып табылмайды, сондықтан осы Ереженің 7.7 және 7.8-тармақтарында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, ата-аналар (заңды өкілдер) тарапынан міндетті келісімді талап етпейді (істердің осы санаттары бойынша ата-аналардың (заңды өкілдердің)қатысуы немесе олар болмаған кезде медиацияны жүргізуге келісім беру міндетті болып табылады).
8. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
8.1. Білім беру мекемесінің әкімшілігі Қызметке медиация және басқа да қалпына кел-
тіру бағдарламаларын жүргізу үшін арнайы кабинет береді, сондай-ақ білім беру мекемесінің өзге де ресурстарын (жабдық, ұйымдастыру техникасы, Кеңсе керек-жарақтары, ақпарат құралдары және басқалар) пайдалану мүмкіндігін береді.
8.2. Қызмет кураторы әрбір оқу жылының 25 тамызына дейінгі мерзімде әрбір келесі оқу жылына қызметтің жұмысын жоспарлауды ұйымдастырады.
8.3. Мекеме әкімшілігі Қызметке білім беру процесіне қатысушылар арасында Қызметтің қызметі туралы ақпаратты таратуға жәрдемдеседі.
8.4. Қызмет өз құзыреті шегінде психологпен, әлеуметтік педагогпен және медиация мен басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын жүргізуге ықпал ете алатын басқа да мамандармен өзара іс-қимыл жасайды.
8.5. Мекеме әкімшілігі Қызмет білім беру ұйымының педагогтарымен, сондай-ақ кәмелетке толмағандардың қадағалаусыз және құқық бұзушылығының алдын алу жүйесінің мекемелерімен және қызметтерімен өзара іс-қимылды ұйымдастыруға жәрдемдеседі. Әкімшілік орта мектеп мұғалімдері мен студенттерінің өтініштерін қолдайды, сонымен қатар олардың жанжалдарды қалпына келтіру дағдыларын игеруіне ықпал етеді.
8.6. Егер тараптар бірлескен кездесуге келіскен жағдайда, онда мекеме әкімшілігінің осы жанжалға қатысушыларға қатысты санкцияларын қолдану тоқтатыла тұрады. Мекеме әкімшілігінің санкцияларын қалпына келтіру қажеттілігі туралы шешім Мектеп-лицей медиациясы қызметінің жүргізген қалпына келтіру бағдарламаларының нәтижелері және Тараптардың қол жеткізген келісімдері туралы ақпарат алғаннан кейін қабылданады.
8.7. Мекеме әкімшілігі Қызмет кураторының семинарларға, супервизияларға, медиаторлар қоғамдастығының жиналыстарына қатысуын, оның кәсіби дамуын қолдайды.
8.8. Егер медиация қылмыстық іс қозғалған факт бойынша жүргізілген жағдайда, мекеме әкімшілігі іс материалдарына медиативтік келісімді, сондай-ақ айыпталушының жеке басын сипаттайтын, мүліктік залалды ерікті түрде өтеуді және жәбірленушіге келтірілген зиянды тегістеуге бағытталған өзге де іс-әрекеттерді растайтын материалдар ретінде өзге де құжаттарды қоса тіркеу туралы өтініш жасауы мүмкін.
8.9. Қызмет мекеме әкімшілігінің қарауына білім беру ұйымындағы жанжалды азайту бойынша ұсыныстар енгізе алады.
9. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР
9.1. Осы Ереже бекітілген күнінен бастап күшіне енеді.
9.2. Осы ережеге өзгерістерді мекеме директоры мекеме кураторымен келісуді ескере отырып енгізеді.
9.3. Енгізілетін өзгерістер "қалпына келтіру медиациясының стандарттарына" қайшы келмеуге тиіс ("Медиация туралы"ҚР Заңымен әзірленді және бекітілді).
МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІ ТУРАЛЫ ЕРЕЖЕ
1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Осы Ереже «Сарысу ауданы әкімдігі білім бөлімінің Абылай хан атындағы мектеп-лицейі» коммуналдық мемлекеттік мекемесіндемектеп-лицей медиациясы қызметін құру және оның жұмыс істеу тәртібін айқындайды.
1.2. Ережеде пайдаланылатын ұғымдар:
Мектеп-лицей медиациясы қызметі(бұдан әрі – Қызмет) – білім беру қатынастарына қатысушылардың-білім беру ұйымы қызметкерлерінің, білім алушылардың, олардың ата-аналарының (заңды өкілдерінің)Мектеп-лицей медиациясы әдісінің және медиативтік тәсілдің көмегімен оқу-тәрбие қызметі процесінде туындайтын жанжалды жағдайлардың алдын алуға және шешуге және жанжалдардың, бейәлеуметтік көріністердің, құқық бұзушылықтардың салдарымен жұмыс істеуге бағытталған профилактикалық жұмыстар мен іс-шараларда қалпына келтіру практикасын пайдалануға жәрдемдесуге бағытталған бірлестігі.
Медиация рәсіміне ерікті қатысатын дау тараптарының бейтарап және тәуелсіз көмекші – медиатордың жәрдемдесуімен өзара қолайлы шешімді әзірлеуі негізінде дауларды бейбіт жолмен шешу тәсілі. Медиация процесінде тараптар келісімге үшінші тарап дау бойынша шешім шығармай келеді.
Мектеп-лицей медиациясы әдісі-бұл білім беру ортасындағы дауларды шешудің тәсілі ғана емес, сонымен бірге балаларды да, ересектерді де қақтығыс пен ықтимал жанжал жағдайындағы сындарлы мінез-құлыққа үйретуге мүмкіндік беретін өзара әрекеттесудің алдын-алу және түзету әдісі. Мектеп-лицейіндегі медиация жанжалдардың, құқық бұзушылықтардың және өткір қарама-қайшылық жағдайларының алдын алуға мүмкіндік береді, сондай-ақ өзара әрекеттесудің әдеттегі теріс, деструктивті әдістерінің өзгеруіне ықпал етеді.
Мектеп – лицей медиаторлары-бұл құқықтық немесе тәрбие жұмысының жетекшілері, психологтар, әлеуметтану, ата-аналар, қоғамдық бірлестіктердің, ҮЕҰ өкілдері, арнайы оқытудан өткен және мектеп-лицей Медиация қызметінің мүшелері болып табылатын педагогтар.
Білім беру қатынастарына қатысушылар-білім алушылар, білім беру мекемесінің педагог қызметкерлері, білім алушылардың ата-аналары (заңды өкілдері).
Қызмет кураторы-бұл білім беру ұйымында мектеп-лицей медиациясы қызметінің жұмысын ұйымдастыратын адам.
1.3. Қызмет қазіргі уақытта бар кәмелетке толмағандардың дауларына, жанжалдарына, құқыққа қарсы мінез-құлқына немесе құқық бұзушылықтарына ден қою тәсілдеріне басым балама болып табылады. Жанжал тараптарына ең алдымен Қызметке жүгіну ұсынылады, ал егер олар бас тартса немесе жанжалды медиация арқылы шеше алмаса, әкімшілік, мұғалімдер жанжалды шешудің басқа тәсілдерін және басқа ықпал ету шараларын қолдана алады. Қақтығысушы тараптардың қол жеткізген келісімі жанжал немесе құқық бұзушылық бойынша әкімшілік шешім шығарылған жағдайда ескерілуі мүмкін.
1.4.Қызмет өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына, Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі №319 "Білім туралы" Заңына, «Қазақстан Республикасындағыбаланың құқықтары туралы"2002 жылғы 8 тамыздағы №345 Заңына, Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 26 желтоқсандағы №518-IV "Неке (ерлі-зайыптылық) және отбасы туралы" Кодексіне, Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 28 қаңтардағы №401 - IV "Медиация туралы" Заңына (бұдан әрі -" Медиация туралы " заң)сәйкес жүзеге асырады.
1.5. Мекемелердегі Қызметті дамыту балаларды тәрбиелеу мен білім берудегі басым міндеттер болып табылады.
1.6. Қызмет туралы ережені білім бөлімдері бекітеді және мекеме директорының бұйрығымен бекітіледі.
2. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ МАҚСАТТАРЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ
2.1. Қызмет мақсаттары:а) медиативтік тәсіл қағидаттары негізінде даулар мен жанжалдарды шешуде білім беру процесіне қатысушыларға көмек көрсету;
ә) шешім қабылдай алатын және өз іс-әрекеттеріне жауапты болатын тұлғаны дамыту және әлеуметтендіру үшін қолайлы, адамгершілік және қауіпсіз орта құру;
б) агрессиялық және бейәлеуметтік көріністердің, мектеп ортасында қорлаудың алдын алу, кәмелетке толмағандар арасында қылмыстың алдын алу;
в) әр адамның бірегейлігін мойындау, өзара қабылдау, әркімнің өз қажеттіліктерін қанағаттандыру құқығын құрметтеу және басқаларға зиян келтірместен өз мүдделерін қорғау сияқты жалпыадамзаттық құндылықтарға негізделген жанжалдағы сындарлы мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу.
г). құқықтық білім, тарих, өзара қарым-қатынас мәдениеті, білім алушылардың, отбасының, әлеуметтің қоғамдық белсенділігін арттыру негізінде жасөспірімдердің рухани-адамгершілік әлеуетін қалыптастыру;
ғ) мектеп ұжымының зияткерлік, құқықтық, әлеуметтік дамуы үшін оң жағдай жасау;
д) "Рухани Жаңғыру" бағдарламалары арқылы "Жас медиатор", "Жас Ұлан", "Жас Отан" және басқа да балалар қоғамдық ұйымдарының мәртебесін, даму беделін арттыру (оның ішінде "тәрбие орталығының" жұмысына "жалпыға бірдей құқықтық оқытуды" қосу жолымен және білім алушыларды құқықтық сауаттандыру бағытындағы жұмыстар жұргізу ).
2.2.Қызмет міндеттері:
а) өзінің күнделікті қызметінде, оның ішінде білім беру-тәрбие процесінде пайдалануға негізделген білім беру қатынастарына қатысушылар ұжымын мектеп-лицей медиациясы әдісі арқылы білім беру ортасындағы жанжалдарды шешуге бағытталған медиативтік тәсілді қалыптастыру;
ә) білім беру қатынастарының барлық қатысушыларымен құқықтық және ақпараттық-ағартушылық жұмыс;
б) білім беру қатынастарына қатысушылар арасында туындайтын жанжалдар мен дауларды шешу кезінде медиация және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын жүргізу.
3.МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ПРИНЦИПТЕРІ
3.1. Еріктілік қағидаты білім алушылардың мектеп-лицей Медиация қызметінің жұмысын ұйымдастыруға ерікті түрде қатысуын, сондай-ақ жанжалға тартылған тараптардың медиация рәсіміне және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларына қатысуға ерікті келісімін білдіреді. Жанжал тараптарын және олардың заңды өкілдерін медиатормен алдын ала кездесуге жіберуге жол беріледі, содан кейін тараптар жанжалды қалпына келтіру бағдарламасына қатыса алады немесе қатыспайды.
3.2. Тараптардың теңдігі қағидаты тең құқықты, ынтымақтастықты, өзара құрметтеуді, қабылдауды (адамдарды, жағдайларды, оқиғаларды),әрбір жеке тұлғаның құндылығы мен өзіндік ерекшелігін тануды, басқалардың ар жағында осындай тең құқық танылған жағдайда әркімнің қажеттіліктерін қанағаттандыру және өз мүдделерін қорғау құқығын тануды көздейді. Жанжалға қатысушылар жағдайға өз көзқарасын білдіруге, нақтылаушы сұрақтар қоюға, жанжалды реттеу бойынша өз ұсыныстарын енгізуге тең құқылы.
3.3. Бейтараптық қағидаты медиатордың бейтараптылығы мен бейтараптығын болжайды. Қызмет мүшелеріне, медиаторға жанжалдың қандай да бір қатысушысының жағын қабылдауға тыйым салынады. Бейтараптық дегеніміз, Қызмет белгілі бір Тараптың кінәсі немесе кінәсіздігі туралы мәселені анықтамайды, бірақ тараптар өз бетінше шешім таба алатындай жағдай жасайтын тәуелсіз делдал болып табылады. Егер медиатор қатысушылардың қандай да біреуімен жеке қарым-қатынасы салдарынан бейтараптықты сақтай алмайтынын түсінсе, ол медиациядан бас тартуға немесе оны басқа медиаторға беруге тиіс.
3.4. Құпиялылық принципі. Медиация (және басқа да қалпына келтіру бағдарламалары) барысында алынған кез келген ақпарат, тараптардан жария ету мүмкіндігіне рұқсаты бар немесе жария ету қажеттілігі заңмен талап етілетін ақпараттан басқа, құпия болып есептеледі. Өмірге төнуі мүмкін қауіп-қатерге не қылмыс жасау мүмкіндігіне байланысты ақпарат ерекшелік болып табылады; осы ақпарат анықталған кезде медиатор қатысушыларды осы ақпараттың жарияланатынын хабардар етеді. Медиатор тараптарға құпиялық қағидатының сақталуын сақтау қажеттілігі туралы алдын ала ескертуі тиіс. Ол тараптардың медиация барысында өзінің құпиялылық ережелерін белгілеу құқығы туралы да хабарлауға тиіс.
3.5. Медиация барысында Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес шешімдер ғана талқыланып, қабылданады.
4. МЕКТЕП- ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ
ҚЫЗМЕТІН ҚАЛЫПТАСТЫРУ ТӘРТІБІ
4.1. Заң қызмекеткері, ҮЕҰ, ата-аналарданҚызмет құруға болады.
4.2. Арнайы оқытудан өту медиатор ретінде Қызмет жұмысына қатысудың қажетті шарты болып табылады. Балалар мен ата-аналарды оқытуды білім беру ұйымының педагог-медиаторлары да, шақырылған мамандар да (медиатор-практиктер) жүргізе алады. Білім алушылар: баланың іс-әрекетіне олардың ата-аналарының медиацияның жетекші рәсімі (медиатор)ретінде жазбаша келісімі болған жағдайда, Қызмет қызметінің медиация рәсімдерін өткізуге қатыса алады.
4.3. Қызмет жұмысына серіктестік ұйымдардың немесе Қызмет құрылған басқа білім беру мекемесінің мамандары тартылуы мүмкін.
4.4. Қызмет іс-шараларын өткізуге қажетті нұсқамадан өткен еріктілер тартылуы мүмкін.
4.5. Қызметтің кураторы құқықтық немесе тәрбие жұмысының жетекшілері, әлеуметтік педагог, психолог немесе "білім беру ұйымындағы Медиация" бағдарламасы бойынша арнайы оқытудан өткен білім беру ұйымының өзге қызметкері болуы мүмкін, оған мекеме директорының бұйрығымен Қызмет басшылығы бойынша міндеттер жүктеледі. Куратор болып білім алушылардың, педагогтардың және білім беру ұйымы әкімшілігінің сеніміне ие, сондай-ақ мектеп-лицей медиациясы қызметінің мақсаттары мен міндеттерін, қалпына келтіру тәсілін түсінетін және қолдайтын қызметкер тағайындалады.
5. ҚЫЗМЕТТІҢ НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫ:
5.1.Ағымдағы оқу жылына арналған Қызмет жұмыс жоспарын әзірлеу және іске асыру;
5.2. Жұмыскерлерді, оқушыларды және олардың ата-аналарын (заңды өкілдерін) Қызмет туралы хабардар ету;
5.3.Қызметкерлерді, оқушыларды және олардың ата-аналарын (заңды өкілдерін) Қызметке қатысуға және медиативтік тәсілді қолдануға ынталандыру;
5.4.Құрбы-құрдастар, түрлі жас тобындағы балалар, ересектер және балалар арасында туындайтын әртүрлі және әртүрлі жанжалдарды шешуге көмек көрсету;
5.5.Жанжалдардың туындауының алдын алу, олардың ушығуына кедергі жасау;
5.6.Мекеме қызметкерлері мен ата-аналары (заңды өкілдері)арасында ағарту жұмыстарын жүргізу;
5.7."Тең топтар" қалыптастыру және оқыту ("тең топтар" - бұл медиация рәсімін оқыту үшін біріктірілген балалар тобы (дауларды шешуде, құрдастар арасындағы қақтығыстардың алдын алуда, сондай-ақ құрдастар, кіші және үлкен оқушылар арасында алынған білімді, дағдыларды және тәжірибені тарату үшін осы білім мен дағдыларды одан әрі қолдану мақсатында медиативті тәсіл);
5.8."Тең топтар" қатысушыларының Медиация туралы білімдерін тарату және бастауыш және орта мектеп оқушылары арасында оң қарым-қатынас негіздері бойынша іс-әрекеттерін үйлестіру;
5.9.Медиативтік тәсіл негізінде қадағалаусыз және панасыз қалудың, нашақорлықтың, маскүнемдіктің, темекі шегудің, кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың профилактикасы;
а).медиативтік тәсілді пайдалана отырып, әлеуметтік қауіпті жағдайдағы балалармен және отбасылармен жұмыс;
б)жанжалды жағдайда сындарлы мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу және медиативті тәсіл негізінде шиеленіс және стресс жағдайларында мінез-құлықтың зорлық-зомбылықсыз стратегияларын таңдау үшін жағдай жасау бойынша жұмыс;
в)құқық қорғау органдарының қызметкерлерімен және кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссиялардың өкілдерімен қарым-қатынас жасау.
6. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ЖҰМЫС ТӘРТІБІ
6.1. Қызмет кураторы педагогтардан, білім алушылардан, мекеме әкімшілігінен, Қызмет мүшелерінен, ата-аналардан (заңды өкілдерден)немесе білім беру қатынастарының өзге де қатысушыларынан даулар, жанжалдық сипаттағы жағдайлар туралы ақпарат ала алады.
6.2. Куратор әрбір нақты жағдайда Тараптармен алдын ала кездесулер өткізген медиаторлармен бірге қалпына келтіру бағдарламасын жүргізудің мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешім қабылдауды ұйымдастырады. Қажет болған жағдайда қабылданған шешім туралы білім беру мекемесінің әкімшілігіне хабарланады.
6.3. Медиация рәсімі дау, жанжал тараптарының қатысуына келіскен жағдайда ғана жүргізіледі.
6.4. Егер Тараптардың бірінің немесе екеуінің де іс-әрекеттері құқық бұзушылық немесе қылмыс ретінде саралануы мүмкін болса, сондай-ақ материалдық залал болса, онда рәсімді өткізу үшін ата-аналардың қатысуы немесе бағдарламаны өткізуге олардың жазбаша келісімі қажет.
6.5. Кәмелетке толмағандардың істері және олардың құқықтарын қорғау жөніндегі комиссияда (бұдан әрі-Комиссия) немесе сотта қаралатын істер бойынша медиацияны ересек медиатор жүргізеді. Медиация істі комиссияда немесе сотта қараудың күшін жоймайды, бірақ оның нәтижелері мен медиативтік келісім іс бойынша шешім шығарған кезде маңызды болуы мүмкін.
6.6 Қызмет медиаторлары мекеменің білім беру қатынастарына қатысушылар арасындағы жанжалдар бойынша медиацияны жүргізе алады.
6.7.Медиатор біліктілігі жеткіліксіз болған жағдайда медиацияны жүргізуден бас тартуға құқылы. Бұл жағдайда Қызмет үйлестірушісі және мекеме директоры медиаторды басқа ұйымнан (әріптестік, аумақтық және т.б.) шақыру, сондай-ақ жұмыстың өзге нысандарын (дауларды реттеу жөніндегі комиссия, алдын алу Кеңесі және т.б.) пайдалану туралы шешім қабылдайды.
6.8. Қызмет кураторы рәсімді өткізу (жағдайды сүйемелдеу) мерзімдерін айқындау тәртібін реттейді.
6.9. Егер рәсім барысында қақтығысушы тараптар келісімге келген жағдайда, қол жеткізілген нәтижелер жазбаша медиативтік келісімде немесе медиативтік келісімде (тараптардың уағдаластығы бойынша)тіркелуі мүмкін.
7.ҚЫЗМЕТТІҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ (өз құзіреті шегінде)
7.1. Қажет болған жағдайда Қызмет тараптардың келісімі болған жағдайда білім беру мекемесінің әкімшілігіне медиативтік келісімнің көшірмесін береді.
7.2. Қызмет регламентке сәйкес медиация рәсімін және басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын ұйымдастыруға жауапты болады. Тараптар медиация рәсімінің нәтижесінде қабылданған міндеттемелердің, келісімдердің орындалуы үшін жеке жауаптылықта болады.
7.3. Онда белгіленген уақытта келісімге қол жеткізген кезде медиатор уағдаластықтардың орындалуы және олардың өзара қарым-қатынастарының жай-күйі туралы Тараптармен Талдамалық әңгіме жүргізеді. Міндеттемелерді орындауда проблемалар туындаған кезде осы бағдарламаны жүргізген медиатор (медиаторлар) Тараптардың қосымша кездесулерін өткізе алады және тараптарға орындау қиындықтарының себептерін және оларды еңсеру жолдарын ұғынуға көмектеседі.
7.4. Қызмет мұғалімдерден, оқушылардан, мекеме әкімшілігінен, Қызмет мүшелерінен, ата-аналардан жанжал жағдайлары туралы ақпарат ала алады.
7.5. Қызмет әрбір нақты жағдайда, оның ішінде қақтығыс тараптарымен алдын ала кездесулер негізінде татуластыру бағдарламасының мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешім қабылдайды. Қажет болған жағдайда қабылданған шешім туралы мекеменің лауазымды тұлғаларына хабарланады.
7.6. Жанжалдарды қалпына келтіру бағдарламалары қақтығысушы тараптар қатысуға келіскен жағдайда ғана жасалады. Тараптар келіспеген жағдайда оларға психологиялық көмек немесе мекемеде бар басқа да жұмыс түрлері ұсынылуы мүмкін.
7.7. Ата-аналармен және лауазымды тұлғалармен келіссөздерді Қызмет басшысы жүргізеді.
7.8. Медиатор өзінің кәсіби стандарттарының негізінде не біліктілігі жеткіліксіз болған немесе процестің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мүмкін болмаған жағдайда медиацияны немесе кез келген басқа қалпына келтіру бағдарламасын жүргізуден бас тартуға құқылы. Бұл жағдайда мекеме басқа педагогикалық технологияларды қолдана алады.
7.9. Қиын жағдайларда (әдетте, егер жағдайда материалдық шығын болса, қатысушылар арасында ересектер немесе ата-аналар бар) орта мектеп басшысы бағдарламаға қатысады.
7.10. Егер қақтығысушы тараптар 10 жасқа толмаған жағдайда, татуластыру бағдарламасы сынып жетекшісінің келісімімен жүргізіледі.
7.11. Қызмет әрбір жеке жағдайда бағдарламаны өткізу мерзімдері мен кезеңдерін дербес айқындайды.
7.12. Егер татуластыру бағдарламасы барысында қақтығысушы тараптар келісімге келген жағдайда, қол жеткізілген нәтижелер жазбаша татуластыру шартында немесе ауызша келісімде тіркелуі мүмкін.
7.13. Қажет болған жағдайда Қызмет мекеме әкімшілігіне татуластыру шартының көшірмесін береді.
7.14. Қызмет татуластыру шартында Тараптар қабылдаған міндеттемелерді орындау тәсілін анықтауға көмектеседі, бірақ олардың орындалуына жауап бермейді. Егер міндеттемелерді орындауда қиындықтар туындаса, Қызмет Тараптардың қосымша кездесулерін өткізіп, тараптарға қиындықтардың себептері мен оларды жеңу жолдарын түсінуге көмектеседі.
7.15. Қажет болған жағдайда Қызмет татуластыру бағдарламасының қатысушыларын басқа мамандардың (әлеуметтік сала мекемелерінің, әлеуметтік-психологиялық орталықтардың мамандарының)мүмкіндіктері туралы хабардар етеді.
7.16. Қажет болған жағдайда Қызмет рәсімге қатысушыларды мамандарға (әлеуметтік педагог, психолог, әлеуметтік сала мекемелерінің мамандары, заңгер)жүгіну мүмкіндігі туралы хабардар етеді.
7.17. Қызметтің ішкі құжаты болып табылатын және куратор немесе оның мүшелері ғана қол жеткізе алатын жағдайларды тіркеу журналында тіркеледі.
7.18. Қызмет кураторы жүргізілген бағдарламалардың мониторингін қамтамасыз етеді. Жоғары тұрған ұйымдардың сұрау салуы бойынша есептің сандық түрі болады (Бағдарламаға қатысушылардың тегін айтпағанда) Қызметкураторы өңірлік мониторинг форматы бойынша сандық есеп береді.
7.19.Куратор медиаторлармен супервизиялар өткізуді ұйымдастырады, Қызмет қатысушыларының медиация және білім беру процесінің барлық қатысушылары арасында оң қарым-қатынас негіздері туралы білімдерін тарату жөніндегі жұмыстарын үйлестіреді.
7.20.Медиация психологиялық рәсім болып табылмайды, сондықтан осы Ереженің 7.7 және 7.8-тармақтарында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, ата-аналар (заңды өкілдер) тарапынан міндетті келісімді талап етпейді (істердің осы санаттары бойынша ата-аналардың (заңды өкілдердің)қатысуы немесе олар болмаған кезде медиацияны жүргізуге келісім беру міндетті болып табылады).
8. МЕКТЕП-ЛИЦЕЙ МЕДИАЦИЯСЫ ҚЫЗМЕТІНІҢ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
8.1. Білім беру мекемесінің әкімшілігі Қызметке медиация және басқа да қалпына кел-
тіру бағдарламаларын жүргізу үшін арнайы кабинет береді, сондай-ақ білім беру мекемесінің өзге де ресурстарын (жабдық, ұйымдастыру техникасы, Кеңсе керек-жарақтары, ақпарат құралдары және басқалар) пайдалану мүмкіндігін береді.
8.2. Қызмет кураторы әрбір оқу жылының 25 тамызына дейінгі мерзімде әрбір келесі оқу жылына қызметтің жұмысын жоспарлауды ұйымдастырады.
8.3. Мекеме әкімшілігі Қызметке білім беру процесіне қатысушылар арасында Қызметтің қызметі туралы ақпаратты таратуға жәрдемдеседі.
8.4. Қызмет өз құзыреті шегінде психологпен, әлеуметтік педагогпен және медиация мен басқа да қалпына келтіру бағдарламаларын жүргізуге ықпал ете алатын басқа да мамандармен өзара іс-қимыл жасайды.
8.5. Мекеме әкімшілігі Қызмет білім беру ұйымының педагогтарымен, сондай-ақ кәмелетке толмағандардың қадағалаусыз және құқық бұзушылығының алдын алу жүйесінің мекемелерімен және қызметтерімен өзара іс-қимылды ұйымдастыруға жәрдемдеседі. Әкімшілік орта мектеп мұғалімдері мен студенттерінің өтініштерін қолдайды, сонымен қатар олардың жанжалдарды қалпына келтіру дағдыларын игеруіне ықпал етеді.
8.6. Егер тараптар бірлескен кездесуге келіскен жағдайда, онда мекеме әкімшілігінің осы жанжалға қатысушыларға қатысты санкцияларын қолдану тоқтатыла тұрады. Мекеме әкімшілігінің санкцияларын қалпына келтіру қажеттілігі туралы шешім Мектеп-лицей медиациясы қызметінің жүргізген қалпына келтіру бағдарламаларының нәтижелері және Тараптардың қол жеткізген келісімдері туралы ақпарат алғаннан кейін қабылданады.
8.7. Мекеме әкімшілігі Қызмет кураторының семинарларға, супервизияларға, медиаторлар қоғамдастығының жиналыстарына қатысуын, оның кәсіби дамуын қолдайды.
8.8. Егер медиация қылмыстық іс қозғалған факт бойынша жүргізілген жағдайда, мекеме әкімшілігі іс материалдарына медиативтік келісімді, сондай-ақ айыпталушының жеке басын сипаттайтын, мүліктік залалды ерікті түрде өтеуді және жәбірленушіге келтірілген зиянды тегістеуге бағытталған өзге де іс-әрекеттерді растайтын материалдар ретінде өзге де құжаттарды қоса тіркеу туралы өтініш жасауы мүмкін.
8.9. Қызмет мекеме әкімшілігінің қарауына білім беру ұйымындағы жанжалды азайту бойынша ұсыныстар енгізе алады.
9. ҚОРЫТЫНДЫ ЕРЕЖЕЛЕР
9.1. Осы Ереже бекітілген күнінен бастап күшіне енеді.
9.2. Осы ережеге өзгерістерді мекеме директоры мекеме кураторымен келісуді ескере отырып енгізеді.
9.3. Енгізілетін өзгерістер "қалпына келтіру медиациясының стандарттарына" қайшы келмеуге тиіс ("Медиация туралы"ҚР Заңымен әзірленді және бекітілді).